تکنوتریک

جعبه گشایی آی مک M1 اپل

آی مک ام وان اپل محصولی است که بعد از سال‌ها با ظاهری متمایز و سیاست جدید این شرکت برای به‌کارگیری تراشه اختصاصی کوپرتینویی‌ها پا به میدان گذاشته است تا رقیبی جدی در سیستم‌های رومیزی به‌حساب بیاید.

طراحی آی‌مک جدید اکنون شباهت زیادی به آیپد پرو دارد. کامپیوتر رومیزی جدید اپل به‌جای انحنا در لبه‌ها از طراحی مسطح بهره می‌برد. قطر نمایشگر آی‌مک جدید از ۲۱ به ۲۴ (دقیق‌تر ۲۳٫۵ اینچ) افزایش یافته و حاشیه‌های دورتادور آن نیز بسیار باریک‌تر شده‌ است؛ البته حاشیه بسیار قطور پایینی نمایشگر در نسل جدید وجود دارد و در زیرِ خود از مدار منطقی آی‌مک میزبانی می‌کند. 

آی‌مک ۲۴ اینچی اولین مدل از کامپیوترهای آل این وان اپل با پردازنده‌ اپل سیلیکون است، تراشه‌ای که خود اپل طراحی کرده و به یکی از وجه‌ تمایزهای اصلی کامپیوترهای اپل با رقبا تبدیل شده است. اپل اولین‌بار از تراشه M1 در لپ‌تاپ‌های مک بوک ایر و مک ‌بوک پرو و کامپیوتر کوچک Mac Mini استفاده کرد و حالا آی‌مک و آیپد پرو نیز از آن قدرت می‌گیرند.

اپل سیلیکون برخلاف تراشه‌های رایج بازار کامپیوتر از معماری مبتنی‌بر ARM بهره می‌برد. بهای این تغییر بزرگ آن است که باید سیستم‌عامل macOS و نرم‌افزارهای مبتنی‌بر آن نیز با معماری آرم سازگار شوند. مهم‌ترین مزیت تراشه M1 درمقایسه‌با رقبا مصرف کمتر و متقابلا طول عمر باتری بیشتر در دستگاه‌های قابل‌حمل است.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است.

برچسب ها :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *