تکنوتریک

معرفی ماوس گیمینگ تسکو GM790؛ یک ماوس حرفه‌ای برای گیمرها

ماوس گیمینگ تسکو GM790 یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین محصولات این برند است که برای گیمرهای حرفه‌ای طراحی و ساخته شده و ویژگی‌های فنی قابل قبولی دارد. این ماوس با نورپردازی آرجی‌بی، سنسوری با دقت ۱۶۰۰۰ دی‌پی‌آی و سوئیچ‌های اصلی با طول عمر ۵۰ میلیون کلیک از نظر مشخصات فنی در رده بهترین ماوس‌های گیمینگ بازار قرار می‌گیرد. در ادامه می‌خواهیم این محصول زیبا از برند ایرانی تسکو را معرفی کنیم.

ماوس گیمینگ از آن دسته محصولاتی است که کاربران متنوعی دارد. در کنار گیمرها که مخاطب اصلی این محصولات هستند، طراحان حرفه‌ای و حتی کاربران عمومی نیز به ماوس باکیفیت علاقه دارند. در واقع یک ماوس خوب می‌تواند تجربه استفاده شما از کامپیوتر را کاملاً متحول کند اما قیمت بالای این محصولات، بسیاری از کاربران را از خرید آنها منصرف می‌کند. حالا که قیمت محصولات گیمینگ از برندهای شاخص مانند ریزر، لاجیتک، کولر مستر، گلوریس و دیگران به چند میلیون تومان رسیده، ماوس گیمینگ تسکو با قیمت حدود ۸۵۰ هزار تومان می‌تواند به یکی از گزینه‌های اقتصادی اما حرفه‌ای بازار بدل شود. یکی از ویژگی‌های رقابتی این ماوس که کمتر در محصولات ایرانی دیده شده، ارائه نرم‌افزار حرفه‌ای برای تنظیم دقیق تمام ویژگی‌های آن است. در ادامه مشخصات این ماوس را مرور می‌کنیم.

مشخصات فنی ماوس گیمینگ تسکو GM790

  • سنسور با دقت ۱۶۰۰۰ دی پی آی
  • سوئیچ‌های اصلی با طول عمر ۵۰ میلیون کلیک
  • نرخ نمونه‌گیری ۱۰۰۰ هرتز
  • جنس بدنه از پلاستیک ABS
  • طراحی ارگونومیک برای کار کردن با هر دو دست
  • وزن ۹۰ گرم
  • ۷ دکمه قابل برنامه‌ریزی
  • نرم‌افزار اختصاصی

طراحی و کیفیت ساخت

ماوس گیمینگ تسکو GM790 طراحی زیبا، ارگونومیک و گیمرپسندی دارد. احتمالا شما هم در نگاه اول، این ماوس را با محصولات کولرمستر اشتباه می‌گیرید، چون شش‌ضلعی‌های کشیده روی بدنه شباهت زیادی به لوگوی کولرمستر دارند. البته باید از این شرکت تایوانی ایراد گرفت که چرا شکل هندسی پرکاربرد شش‌ضلعی را به‌عنوان لوگوی خود استفاده کرده است.

طراحی مشبک بدنه ماوس گیمینگ تسکو GM790 علاوه بر کاهش وزن ماوس و فراهم‌ساختن امکان نورپردازی زیباتر، باعث می‌شود که دست شما کمتر عرق کند و بتوانید زمان طولانی‌تری از ماوس استفاده کنید. زیر این طرح لانه‌زنبوری، لوگوی تسکو با نورپردازی زیبا خودنمایی می‌کند. لبه پایینی ماوس نیز با نوار نورانی RGB تزئین شده تا همه‌چیز برای زیباسازی بیشتر میز شما مهیا باشد.

بدنه ماوس از پلاستیک ABS باکیفیت و نیمه‌مات ساخته شده و استحکام بالایی دارد، یعنی حتی اگر روی آن ضربه بزنید خم به ابرو نمی‌آورد. تسکو در لبه‌های چپ و راست از گریپ خاصی استفاده نکرده ولی من مشکلی با استفاده عمومی از آن نداشتم. شاید این موضوع برای گیمرهای حرفه‌ای دردسرساز باشد. رویه کلیدها از قسمت اصلی بدنه جداست و چرخ اسکرول با نورپردازی مشابه لوگوی تسکو نیز در قسمت بالا دیده می‌شود.

زیر ماوس سه پد تفلون بسیار باکیفیت را می‌بینیم که اصطکاک بسیار کمی دارند و جابجایی ماوس را روی سطح بسیار ساده‌تر می‌کنند. اگر ماوس‌پد حرفه‌ای داشته باشید، ماوس به‌راحتی روی آن می‌لغزد. کابل ۱.۸ متری نرم با روکش بافته‌شده نیز مانعی برای حرکت ماوس ایجاد نمی‌کند.

وزن ماوس حدود ۹۰ گرم است و بین ماوس‌های نسبتاً بزرگ قرار می‌گیرد، یعنی حتی اگر دست بزرگی داشته باشید به‌راحتی می‌توانید با گریپ‌های مختلف، از جمله حالت تخت، از آن استفاده کنید. همچنین به‌خاطر طراحی ارگونومیک و متقارن، استفاده از این ماوس برای افراد چپ‌دست هم ممکن است.

جمع‌بندی

ماوس گیمینگ تسکو GM790 یکی از حرفه‌ای‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات ایرانی است که طی سال‌های اخیر تجربه استفاده از آن را داشته‌ام. این ماوس با طراحی زیبا و ارگونومیک، نورپردازی RGB، مشخصات فنی عالی و مهم‌تر از همه، نرم‌افزار اختصاصی در کنار قیمت مناسب، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های بازار ایران باشد که هم‌اکنون با مبلغ حدود ۸۵۰ هزار تومان و گارانتی ۱۲ ماهه توسن سیستم به‌فروش می‌رسد.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است.

برچسب ها :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *