تکنوتریک

اندروید 13 احتمالاً کنترل روشنایی چراغ‌قوه را برای کاربران به‌ ارمغان می‌آورد

درصورتی‌که کاربر سامسونگ هستید، احتمالاً می‌توانید سطح روشنایی چراغ‌قوه گوشی خود را کنترل کنید؛ اما گوگل قصد دارد این ویژگی را در اندروید ۱۳ ارائه دهد.

اگر درحال‌حاضر از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، تنظیمات دوربین آن شامل فلاش LED است. این ماژول علاوه‌بر کمک به عکاسی در نور کم، معمولاً به‌عنوان چراغ‌قوه در تاریکی استفاده می‌شود. به‌نظر می‌رسد که به‌زودی در سیستم‌عامل اندروید ۱۳ ویژگی جدیدی اضافه می‌‌شود که کاربران سامسونگ مدت زیادی است از آن بهره می‌‌برند. ناگفته نماند که این ویژگی برای مدت طولانی در آیفون‌های اپل نیز وجود داشته است. اکنون طبق جدید‌ترین گزارش میشال‌ رحمان در وبلاگ Esper، اندروید ۱۳ دو API جدید اضافه خواهد کرد که به کاربران اجازه می‌دهد قدرت روشنایی چراغ‌قوه را در گوشی‌های هوشمند خود کنترل کنند.

گوگل اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ را ماه فوریه ۲۰۲۲ منتشر کرد و تغییرات جدید اندروید ۱۳ مانند به‌روز‌رسانی حریم خصوصی و امنیتی، ایجاد تم داینامیک، امکان انتخاب زبان متفاوت برای هر برنامه و غیره را ارائه داد. باوجوداین، به‌نظر می‌رسد که گزینه‌‌ی کنترل روشنایی چراغ قوه بهترین ویژگی خواهد بود.

سامسونگ ویژگی کنترل روشنایی چراغ‌قوه را ارائه داده است

گوشی‌های هوشمند سامسونگ قبلاً به‌کمک نوار لغزنده، میزان روشنایی را کنترل می‌کردند؛ اما متأسفانه این ویژگی را سایر تولیدکنندگان گوشی ارائه نداده‌اند. حالا به‌نظر می‌رسد که گوگل دست‌به‌کار شده و با عرضه‌ی اندروید ۱۳ قصد دارد قابلیتی را فراهم کند که سایر گوشی‌های هوشمند نیز بتوانند گزینه‌ای برای کنترل روشنایی چراغ‌قوه داشته باشند.

سیستم عامل اندروید 13 آینده شامل دو API به نام‌های «getTorchStrengthLevel» و «turnOnTorchWithStrengthLevel» است. API اول سطح روشنایی فلاش LED را افزایش می‌دهد، درحالی‌که API دوم آن را روی حداقل مقدار تنظیم می‌کند. پیش از این، تنها یک API به‌ نام «setTorchMode» وجود داشت که به کاربران اجازه می داد چراغ‌قوه را روشن یا خاموش کنند.

گفته می‌شود که تمام گوشی‌های اندروید ۱۳ ممکن است نتوانند سطوح روشنایی چراغ‌قوه را تغییر دهند. به‌گفته‌ی این وبلاگ، پشتیبانی از این ویژگی نیازمند به‌روز‌رسانی سخت‌افزار دوربین است. اساساً این امکان وجود دارد که فقط گوشی‌های پیکسل خود گوگل با اندروید ۱۳ این ویژگی را دریافت کنند.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است.

برچسب ها :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *